Jelenlegi hely

Webszerkesztés

Az utóbbi években óriási mértékben szaporodik a webhelyek száma. Naponta akár több ezer webhely is indulhat. Az új webhelyek, website-ok témája határtalanul széles lehet, részeként annak a szabadságnak, amelyet az Internet biztosít a jelenkor felhasználóinak. Webhelyek indulnak hobbiból, családi vagy hobbitevékenységekhez, van aki egyszerűen a családi fotótárat ossza meg az emberekkel. Hol vannak már azok a régi szép idők, amikor egy vasárnap délután a rokonokkal az elsárgult fotókat nézegettük! Ma mindenki iwiw-ezik, facebook-ol, se szeri, se száma az ilyen szolgáltatást kínáló oldalaknak.

Amit kínálunk: webhelykészítés az Ön igényei szerint

A WEBLECKEK.HU csapata több, mint egy évtizede foglalkozik webhelyépítéssel, webgrafikával, illetve ezek oktatásával. Az évek során felhalmozódó tapasztalat garancia az általunk készített webhelyek korszerű működésére és megjelenésére. A webhelyek grafikai és technikai felületének elkészítését is magunk végezzük, külső grafikus bevonása nélkül, kisebb költséggel.

Mennyibe kerül egy saját webhely?

Jóval kevesebbe, mint amennyi azonos hatékonyság mellett más médiákban kerülne... Vegyük csak az apróhirdetéseket. Pár ezer forinttól már hirdethetünk autót, ingatlant, stb. Ezzel szemben pár ezer forintért már saját webtárhelyet kaphatunk a megfelelő fantázianévvel - úgynevezett domain névvel. Ez azt jelenti, hogy mondjuk két apróhirdetés árán van egy webtárhelyünk, igaz, ez még üres.

A webszerkesztő cégek szebbnél-szebb grafikákkal, hangzatos szlogenekkel igyekeznek meggyőzni a felhasználókat. A webhelyek készítése sok összetevőtől függ, a webhely kinézetétől, a technikai megvalósításán át az animációkig. Ezek mind költségnövelő tényezőként jelentkeznek. Fontos tehát az igények felmérése és a megfelelő kommunikáció a tervezési szakaszban. Általánosságban elmondható, hogy az alap statikus oldalak pár tízezer forinttól indulnak, ezeknél azonban számolni kell az esetleges frissítési és karbantartási díjakkal is.

A dinamikus oldalak jóval többe kerülnek, cserébe a felhasználó kap egy külön felületet, melynek segítségével saját maga tud frissítést végezni a webhelyen, a megfelelő jelszó, és felhasználói felület segítségével. Amennyiben ezt a munkát magunk akarjuk végezni, akkor érdemes inkább egy ilyen drágább oldalba beruházni. Megjegyezném, hogy az adminisztrációs felület használatát szintén el kell sajátítani, a frissítésre pedig magunknak kell időt fordítani.

Az animált oldalak képezik az egyik legdrágább kategóriát. Ezeken minden mozog, csillog, zenél, kijön, bemegy, elsötétül, kivilágosodik, átalakul... Igazán profi munkákkal is találkozhatunk a Weben, de azt kell róla tudni, hogy az Internet rendszere szempontjából nem igazán jelent előnyt a használatuk. Tény azonban, hogy nagyon igényes, figyelemfelkeltő oldalakat lehet készíteni ezzel a technikával. Ezek az oldalak több százezer forintba is kerülhetnek.

Miért fizetnék, ha van ingyenes webhely is?

Igen, ez igaz, az Interneten nagyon sok szolgáltató kínál ingyenes webtárhely lehetőséget, ehhez kapcsolódó szolgáltatásokat, sőt még konkrét rendszert is, amelynek alapján egy webhelyet mindenféle előképzettség nélkül, tíz perc alatt össze lehet dobni. Tíz perc, és az illetőnek már meg is van a saját webhelye! Hát nem csodálatos? De igen, csak sajnos, túl szép ahhoz, hogy igaz legyen. Az ilyen webhelyekért általában pénzt nem fizetünk, viszont közvetve megfizetjük a szolgáltatás árát. Van ami nem is olyan nagy durranás, pl. reklámok az oldalon, vagy a másodlagos domain cím (fantázianév a www után, mely nem csak a mi azonosítónkat, hanem a szolgáltatót is tartalmazza - pl. sajatnev.xszolg.hu).

A baj csak az, hogy az igazi különbség a rendszer működésében van. Az adott szolgáltató ugyanis pont abból húz hasznot, hogy összegyűjti a különböző témákkal foglalkozó oldalakat, és oldalunk ugyan eljut valamennyi érdeklődőhöz, sőt látszólag még reklámlehetőséget is biztosítanak, de a rendszer működése szempontjából mégis ingyenes szolgáltatónk ázsióját és nézettségét növeljük.

További szempont cégünk, tevékenységünk megítélése. Hogyan számíthatunk igazán komoly megrendelésre, ha van egy reklámoktól hemzsegő webhelyünk, amely esetleg ugyanúgy néz ki, mint pár száz másik, vagy esetleg a szomszédgyerek dobta össze a tanítási szünetben? Igaz, ingyen volt...

Tulajdonképpen mire is használható egy webhely?

Ha lecsupaszítjuk a kérdést, és az igazi lényeget keressük, tulajdonképpen elmondhatjuk, hogy egy webhely igazi célja és értelme: valamit eladni, valamit reklámozni.

Ha egy személyes fotóalbumot készítek, akkor szeretném a fotóimat megosztani eladni másokkal, mások részére. Ha egy hobbi oldalt készítek, azzal is szeretném eladni azokat az információkat, amelyeknek birtokában vagyok és - természetesen - magam is szeretnék információhoz jutni az adott témában érdekelt felhasználóktól. A webhely - ha jól működik - összegyűjti a hasonló érdeklődésű embereket, információkat oszt meg, és információt gyűjt, kapcsolatokat gyűjt. Ebben az értelemben tehát nem jár feltétlenül anyagi haszonnal a dolog, de a megfelelő információ a megfelelő helyre jutva természetesen már pénzt is hozhat a házhoz.

Na és mi van az üzleti célú webhelyekkel?

Az Internet és a Web határtalanul nagy lehetőségeket rejt az üzleti célú szolgáltatók részére. Manapság egy magára valamit is adó vállalkozás már nem engedheti meg magának, hogy ne legyen elérhető az Interneten keresztül. Az ilyen üzleti célú weboldalak jelentik az Internetes webhelyek másik csoportját. Ebben az esetben a webhely - legyen szó bemutató, reklám jellegű oldalról, vagy éppen konkrét webáruházról - már a szó szoros értelmében pénzt termel üzemeltetőjének. Egyre inkább szaporodik azoknak a cégeknek és vállalkozásoknak a száma, amelyek az Internet és a Web segítségével ajánlják szolgáltatásaikat, termékeiket.

Mit "tud" az Internetes megjelenés, amit más nem?

Az Internetes webhelyeknek van néhány nagy előnyük a hagyományos reklámozási módszerekkel szemben:

  1. Helyfüggetlen - Bárhol a világon meg tudjuk nézni az adott címen lévő oldalt, akár egy könyvtárból, kávézóból, vagy akár egy megfelelő mobil eszköz segítségével.
  2. Időfüggetlen - az információ éjjel-nappal, bármilyen napszakban rendelkezésre áll bármikor szabadon használható, megtekinthető.
  3. Olcsó - Igen, jól olvasta kedves érdeklődő! Vessük csak össze, hogy ugyanezt az eredményt elérni vajon mennyibe kerülne televízió és rádióreklámokkal, vagy netán papír alapú cédulázással?
  4. Hatékony - Megfelelő Internetes technológia segítségével el tudjuk érni a megfelelő célcsoportot, ezáltal sokkal hatékonyabb reklámozási, eladási tevékenységet tudunk folytatni. Gondoljuk csak el, hogy hány szórólap végzi a kukában, anélkül, hogy akár rá is pillantottunk volna? Weboldalunk viszont csak azokat a szörfözőket vonzza, akik valamilyen okból már az adott téma után érdeklődnek. Ilyen módon aztán elektronikus "szórólapunk" azok elé kerül, akik érdeklődnek szolgáltatásunk iránt. Gondoljuk csak át, hány szórólapot kell készíteni akár egy potenciális érdeklődő, vagy megrendelő megszerzéséhez? Aki viszont rátalál webhelyünkre, már valamilyen szinten érdeklődőnek számít. Mennyivel gyakrabban lehet egy ilyen érdelkődésből megrendelés!
  5. Gyors - Ugyanis a rendszer eléréséből adódóan nincsenek üresjárati és csúszási idők, ajánlatunkat az érdeklődők azonnal meg tudják tekinteni. Nekünk csak rendelkezésre kell bocsátanunk az összes információt cégünkről. A közzétett adatokkal időt is spórolunk, ugyanis leendő megrendelőink már előre tájékozódhatnak árainkról, termékeinkről, az esetleges részletekről. Megrendelésüket leadhatják emailen keresztül, vagy telefonon, a megfelelő részletek és ismeret birtokában.

Az oldalt karbantartja: WEBLECKEK.HU © 2010-2017. Minden jog fenntartva!